Fiets centraal in employer branding woonzorggroep GVO
Het Zorgpeloton van de woonzorggroep GVO
De woonzorggroep GVO is een woonzorgnetwerk van tien autonome ouderenvoorzieningen, verspreid over heel West-Vlaanderen.
Met "Het Zorgpeloton" lanceert deze werkgever een employer/employee branding om nieuwe medewerkers aan te trekken en huidige medewerkers binnen de organisatie sterker met elkaar te verbinden.
De wielerwereld als metafoor
Er zijn immers verrassend veel parallellen tussen beide. Net als in een wielerploeg werken alle medewerkers van GVO – zorgpersoneel, koks en keukenmedewerkers, kinesisten, technici, administratie… - samen in functie van onze kopmannen en kopvrouwen: onze ouderen.
Met tal van acties en activiteiten voor medewerkers, vrijwilligers, bewoners enz. waarbij de fiets/het fietsen centraal staat, wil men de woonzorgcentra binnen de GVO-groep als aantrekkelijke werkgevers kenbaar maken bij het grote publiek.
Van fietsmarathon tot "De Ronde van GVO"
Als startschot van de campagne werd in november 2022 een “fietsmarathon op rollen” georganiseerd. Doel was om de medewerkers van de woonzorggroep GVO samen 1.500 km te laten fietsen. Een heuse uitdaging die in 5u15’ volbracht werd!
Op 6 mei 2023 vond De Ronde van GVO plaats, een groots fietsevent voor sportievelingen in alle categorieën. Zo kon men kiezen uit:
- een grote ronde van 198 km langs de 10 entiteiten van de woonzorggroep GVO
- of een plaatselijke lus van 50 km, die 2 of 3 woonzorgcentra met elkaar verbindt.
Maak kennis met deze werkgever
-
woonzorggroep GVO - 't Hoge 1 bus 0022, 8500 Kortrijk
-
Website: www.gvo.be
-
Sector: non-profit, ouderenzorg
-
Contactpersoon interne mobiliteit:
op aanvraag - neem contact op met de medewerkers van Treffik
Meer info over deze best practice:
- www.derondevan.gvo.be
- [email protected] (stafmedewerker communicatie)